اعتماد
مصرفکنندهConsumer Confidence Index یکی از شاخصهای اقتصادی بسیار مهم
در کشورهای پیشرفته محسوب ميشود که برای اندازهگیری درجه خوشبینی
مصرفکننده نسبت به وضعیت عمومی اقتصاد جامعه به کار گرفته ميشود؛ اینکه
مصرفکننده تا چه اندازه نسبت به پایدار بودن درآمد خود در آینده مطمئن
باشد، بدون شک در رفتارهای اقتصادی فرد مشهود است.
این شاخص نسبی به صورت ماهانه براساس اطلاعات جمع آوری شده از تعدادی
خانوار مصرفکننده، که 40 درصد شاخص، نسبت به وضعیت فعلی اقتصاد و 60درصد
شاخص، انتظارشان از وضعیت آینده اقتصاد را تشکیل ميدهند، محاسبه ميشود.
این آمارگیری بر اساس پنج سوال اصلی انجام ميگیرد که عبارتند از:
1- شرایط فعلی اقتصاد کشور
تبادل
لینک هوشمند
برای تبادل
لینک ابتدا ما
را با عنوان
انجمن دانشجویی
پیام نور ازاد
سراسری
و آدرس
pnuha.LXB.ir
لینک
نمایید سپس
مشخصات لینک
خود را در زیر
نوشته . در صورت
وجود لینک ما در
سایت شما
لینکتان به طور
خودکار در سایت
ما قرار میگیرد.